środa, 27 marca 2013

"Feathers fichu" w kolorze jeans

To już druga moja praca według projektu "Feathers fichu", w lecie wydziergałam turkusowy, który bardzo przypadł do gustu mojej przyjaciółce. Tak więc miałam już pomysł na imieninowy prezent dla niej. Wydziergałam go w ekspresowym (jak na mnie) tempie 7 dni, a raczej wieczorów i jestem naprawdę zadowolona, ponieważ układa się znacznie lepiej od poprzedniego. To miedzy innymi dzięki luźniej nabranym oczkom i innemu rozkładowi rzędów skróconych.
Szal jest bardzo cieniutki i delikatny, a zawartość jedwabiu sprawia, że dzianina jest lekko lejąca i bardzo przyjemna w dotyku.

Świetny filmik objaśniajacy RZĘDY SKRÓCONE



Materiał ten sam co poprzednio: Lace Drops w kolorze granatowo - jeansowym. W motku nie wygladał najlepiej, wydawał mi się niezbyt żywy, ale w gotowym wyrobie prezentuje się świetnie. Pasuje do wielu kolorów i jest całkiem twarzowy.
Zużycie włoczki to 72 g. Dziergałam na drutkach 3,5
Wymiary: ok 200 cm x 60 cm
Na brzegu wrobiłam troszkę drobnych koralików, ale są ledwo widoczne.
Prezent już cieszy nową włascicielkę, dla której był bardzo miłą niespodzianką.








14 komentarzy:

  1. Przepiękne. Koleżanka na pewno będzie zadowolona.

    A mogłabyś napisać jak skracasz te rzędy? Co ile i po ile oczek? Zaczynasz od góry ze skracaniem, a potem robisz bordiurę?

    Byłabym Ci bardzo wdzięczna. Ja absolutnie nie rozbieram tych angielskich opisów.

    OdpowiedzUsuń
  2. W przypadku tego szala zaczynam od dołu. Gdy mam skończony ażur, zaczynam rzędy skrócone, czyli nadal przerabiam w górę najpierw do połowy plus jeszcze 5 oczek, odwracam robótkę i robię 11 oczek znowu wracam, następnie gdy dochodze do miejsca, gdzie poprzednio skończyłam przerabiam 2 oczka razem i jeszcze 4 następne, po czym znowu wracam i tak samo robię z drugiej strony. I tak do skutku, aż do wyrównania. Niestety, ja nie rozkminiam szali robionych od drugiej strony, w kierunku bordiury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudo ! Świetny szal :-)
    Zainspirowałaś mnie, bo ja jestem szczęśliwą posiadaczką takiej samej włóczki :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudny ten szal, uwielbiam takie ażury! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo, zachwycił mnie. Może kiedyś się zainspiruję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szal piekny.Ale dzisiaj chcę Ci życzyć radosnyxch Świąt.Alleluja

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny szal, taki zwiewny! Może też coś takiego popełnię w najbliższej przyszłości? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szal przepiękny. Czy mogę prosić o informację iloma oczkami się zaczyna?

    OdpowiedzUsuń