czwartek, 1 września 2011

Mam "SEMELE"


Oto moja ostatnia wakacyjna praca, z której jestem bardzo dumna. Szal SEMELE "chodził za mną" od kilku miesięcy. Wykonanie było możliwe dzięki świetnemu tłumaczeniu Kai. Angielski opis i schemat okazał się dla mnie za trudny. Jest kilka nowości w przerabianiu oczek, z którymi wcześniej się nie spotkałam i bez jasnych, czytelnych wskazówek zawartych w polskiej wersji nie dałabym rady.
Włóczka to jedna z wersji cieniowanej estońskiej Artistic Yarn 8/1 - Lavender, którą kupiłam na e-Bayu.



Wymiary mojego szala to: długość - 200 cm, szerokość w najszerszym miejscu - ok 50 cm.
Na SEMELE zużyłam około 90 g czyli blisko 700 m. Dziergałam na drutach KP 3,5 mm. Szal jest bardzo delikatny i lekki, ale szorstka włóczka nieco podgryza. To już kolejna moja robótka z estońskiej włoczki pochodzącej z tego samego źródła i tym razem nie byłam do końca zadowolona z tego materiału. Ręcznie przędziona włóczka była miejscami grubsza, w innych miejscach tak cienka, że bałam się, iż się pozrywa, raz nie obyło się bez supełka, bo po prostu "rozeszła się".
Ale dość narzekania. Jestem bardzo zadowolona z efektu swojej pracy. Szal bedę nosić dostojnie. Do wzoru na pewno wkrótce powrócę.





40 komentarzy:

  1. przepiękna! piękne wybrałaś kolory, a wykonanie... pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjna jest ta chusta, w Twoim wykonaniu i z tej wełny - rewelacja do potęgi. Sama włóczka podoba mi się za kolorystykę (bardzo), ale właśnie to gryzienie, ją u mnie dyskwalifikuje.
    Niech chusta dobrze się nosi :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest cudny i te kolorki-super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo pięknie i eterycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szal cudowny, bardzo delikatny w pięknych kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczna i kolorki i wykonanie bombowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko pozazdroscic!! Moze i ja sie kiedys dorobie

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszedł śliczny,ja nie mogę się do niego zabrać chociaż wzór w polskiej wersji czeka:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. super kolory, jeszcze takiej chyba nie widziałam ;) bardzo mi się podoba ;))) szkoda tylko że musiałaś wiązać supełki, pewnie słaba włóczka utrudniała robienie, ale w efekcie prezentuje się wszystko bardzo efektownie

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny szal!Sama na niego chorowałam,odkąd go zobaczyłam!Ale mam już śliwkowy i na pewno zrobię sobie jeszcze jeden!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna jest ta chusta, i kolorki pięknie się ułożyły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny szal,kolory jego cudowne.Trochę szkoda,że podgryza:)
    Sama mam ochotę na coś takiego ale nie wiem czy potrafię...pozdrawiam

    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna chusta i wyglądasz w niej wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna chusta! Ja kupowałam estońską wełnę na Allegro tutaj, z Warszawy jedna dziewczyna tym się zajmowała - byłam zadowolona raczej. Ale wzór chusty jest śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  16. No, no proszę! Dzielna Dziewczynka....przepiekny szal zrobiłas!! Tez mam rozpiskę...mam...tylko nie wiem czy juz ją zrozumiem:))
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest naprawdę bardzo elegancki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Celciu, jest piękna! :) I nawet nie wiesz, jak się cieszę, że uważasz tłumaczenie za dobre - traktuję Twoje słowa jak recenzję.
    Zaraz wstawiam do galerii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna chusta !!!
    Semele od dawna mi się marzy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Piekna Semele, podoba mi sie Twoja wersja, kolory pieknie graja, wysmienicie prezentuje sie na Tobie.
    Welna gryzie...hmmm, slyszalam kiedys, ze takie welniane podgryzanie dobrze wplywa na krazenie...Ja akurat lubie gdy welenka troche mnie poskrobie hahahaha.
    Swietna robota, gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem zachwycona kolorem i wykonaniem,piękny jest:)

    OdpowiedzUsuń
  22. piękna w wykonaniu i w kolorkach,podziwiam i gratuluję, Pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna, co byś powiedziała, gdybym chciała kupić tą chustę ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam ,przeszukując blogi najpierw poznałam chustę a pózniej doczytałam ,że jesteś ze Skierniewic . Piękna chusta - pozdrawiam Zosia ze Skierniewic.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam ,przeszukując blogi najpierw poznałam chustę a pózniej doczytałam ,że jesteś ze Skierniewic . Piękna chusta - pozdrawiam Zosia ze Skierniewic.

    OdpowiedzUsuń